Cu toate ca in occident s-a renuntat demult la serviciile agentiilor de turism traditionale, turistul strain optand in general in pentru realizarea pe cont propriu a vacantelor, in Romania acest concept este inca nou, mult prea putin cunoscut si, bineinteles, si mai putin exploatat. Cu alte cuvinte, turistul roman ramane fidel agentiilor de turism turoperatoare, nu putine la numar, care in schimbul unui comision de multe ori egal cu valoarea serviciului turistic, dicteaza destinatiile turistice, unitatile de cazare, mijloacele de transport, conditiile si datele desfasurarii vacantei. Nu spun asta ca si cum ar fi ceva rau, pana la urma fiecare are dreptul de a-si impune conditiile in propria-i "ograda". O percep insa ca pe o limitare a posibilitatilor consumatorului de turism, in detrimentul de multe ori a unei vacante reusite, un mod subtil de ingradire a libertatii de a alege singur, in functie de gusturile personale, uneori chiar pe criterii materiale, serviciile ce i se potrivesc cel mai bine. O alternativa la serviciile acestor agentii clasice o reprezinta agentiile de rezervari online, ce depasesc conceptul de agentie "detailista". prea putin prezente la noi si in mentalul comun dar ce se dovedesc utile pentru orice consumator de turism ce doreste sa evite respiratia in ceafa a agentului de turism cu interes comercial vadit. La o privire de ansamblu, am putea schita destul de clar cateva avantaje si dezavantaje ale folosirii serviciilor celor 2 tipuri de agentie, referindu-ne la turismul extern.
- Diversitate vs pachete turistice
In pricipiu, agentiile turoperatoare scot in fiecare sezon turistic un numar limitat de oferte sau pachete turistice, bineinteles incluzand de cele mai multe ori transportul si diverse activitati impuse. Ideea acestor pachete nu este axata pe calitatea serviciilor de transport sau hoteliere ci mai mult pe pretul total al ofertei. Astfel, posibilitatile fiind putine la numar, agentul de turism va trebui sa le prezinte intr-o maniera cat mai atragatoare in catalog si sa le vanda pe toate, apeland nu de putine ori la practici de vanzare agresive, la omiterea informatiilor referitoare la calitatea reala a serviciilor sau propagarea unor idei gresite si defaimatoare la adresa altor agentii. Cum imi spunea deunazi domnul Florian de la agentia Sun Travel Exim, atunci cand i-am semnalat un tarif mult mai mic pentru hotelul pe care mi-l propunea aratandu-i pretul real atat pe site-ul oficial al hotelului cat si pe site-urile altor agentii, printre care si cea la care lucrez: Portalurile prin care Dvs incercati sa rezervati teoretic sunt tot agentii de turism, insa atentie la costurile ascunse, taxe de aeroport si cursuri de schimb aplicate si chiar la posibilitatea de a nu avea in final nimic rezervat. Nimic mai fals si, probabil daca nu as fi lucrat pentru Serviciul Clienti al uneia dintre agentii, fiind persoana care se confrunta direct cu toate plangerile clientilor, poate as fi cazut in plasa, platind dublu pentru un hotel cu recenzii extrem de proaste. Trecand peste acest exemplu, ne intoarcem la ideea de la care plecaseram si anume limitarea in ceea ce priveste alegerea hotelului.
Pe de alta parte, site-urile specializate pe rezervari hoteliere ofera un numar destul de mare de hoteluri, acoperind toate criteriile de cautare: pret, categorie, localizare. Ca un exemplu cat se poate de simplu, faceti o cautare simpla pe Google cu "sejur Madrid" sau intrebati la agentiile pe care le cunoasteti deja care este numarul de hoteluri pe care il pun la dispozitia clientului si comparati cu rezultatele obtinute la o cautare pe site-uri de rezervari online precum booking.com (350 de hoteluri), venere.com (310), expedia.com (343), olotels.com (632 incluzand suburbiile) sau hotels.com (473).
Pe de alta parte, site-urile specializate pe rezervari hoteliere ofera un numar destul de mare de hoteluri, acoperind toate criteriile de cautare: pret, categorie, localizare. Ca un exemplu cat se poate de simplu, faceti o cautare simpla pe Google cu "sejur Madrid" sau intrebati la agentiile pe care le cunoasteti deja care este numarul de hoteluri pe care il pun la dispozitia clientului si comparati cu rezultatele obtinute la o cautare pe site-uri de rezervari online precum booking.com (350 de hoteluri), venere.com (310), expedia.com (343), olotels.com (632 incluzand suburbiile) sau hotels.com (473).
- Timp
- Tarife
- Vacanta "asistata"
- Conditii de anulare
- Transport
Clar! agentie de rezervari online! e mult mai rapida si mai utila!
RăspundețiȘtergerefelicitari! un articol foarte bun si o comparatie la fel de buna!
RăspundețiȘtergere